کد مطلب:292057 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:283

طول عمر
از میلاد امام زمان(علیه السلام) (255 هـ.) تاكنون، 1363 سال می گذرد. این عمر طولانی ممكن است دهها، صدها بلكه هزارها سال دیگر ادامه یابد. با این همه هرگز جای شگفتی نیست; زیرا:



یكم: خدای بزرگی كه انسان را از هیچ آفریده و ایجاد و بقای هر چیزی تنها به اراده او بستگی دارد.



(اِنَّما اَمْرُهُ اِذا اَرادَ شَیْئاً اَنْ یَقُولَ لَهُ كُنْ فَیَكُونَ)( [48] ).



«توانایی دارد كه حیات یكی از آفریده های خویش را بنا به حكمت هایی، چندین هزار سال طولانی گرداند.»



در قرآن كریم درباره حضرت یونس آمده است كه اگر توبه نمی كرد خداوند او را تا روز قیام در شكم نهنگ زنده نگه می داشت( [49] ).



دوم: كتاب های تاریخ سرشار از داستان انسان های كهن سالی است كه صدها سال بدون هیچ گونه مریضی و ناراحتی عمر كرده اند. در تورات آمده است كه «ذوالقرنین» سه هزار سال عمر كرد( [50] ). قرآن كریم نیز آن جا كه از نوح پیامبر(علیه السلام)سخن می گوید عمر او را نهصد و پنجاه سال تا پیش از طوفان، ذكر می فرماید( [51] ).



سوم: از نظر منطقی در ارتقای تدریجی عمر یك موجود نمی توان حد خاصی را معین كرد و بالاتر از آن را ناممكن شمرد. پس اگر عمر یك انسان مثلاً ممكن است صد، صد و پنجاه و دویست باشد بالاتر از این هم ممكن است و این سلسله تدریجی اگر به چند هزار سال هم برسد باز هم نمی توان گفت ناممكن است.



چهارم: علم ثابت كرده است كه اگر مواد لازم اندامهای بدن به مقدار متناسب به آنها برسد و همواره از مریضی ها و نارسایی های هر یك از آنها پیشگیری شود، عمر موجودات زنده بطور شگفت انگیزی قابل ازدیاد است. به این ترتیب هیچ بُعدی ندارد كه امام زمان(علیه السلام) با توجه به آگاهی های خداداده و دانش بی انتهای خود دهها برابر عمر طبیعی سایر انسانها عمر داشته باشد.